Una experiència nova! Si t’agrada l’escalada i practiques el busseig avançat, et proposem una sortida de matí i tarda completa. Gaudeix de la jornada

ACTIVITAT CONJUNTA AMB

Resum activitat:

• Pel matí Ferrada de la Cala del Molí a Sant Feliu de Guíxols
  • Dinar a les 13 hores , portarem dinar d'entrepà o carmanyola tots junts.
  • Per la tarda immersió al derelicte Boreas sortida des de Platja d’Aro

REQUISITS

• Per participar de la Immersió amb el centre Divers de Platja d’Aro al Boreas cal acreditar la possessió de titulació de 2 estrelles (B2) o equivalent o superior i la vigència de la llicencia federativa o assegurança equivalent, el centre de busseig demana reomplir el qüestionari de salut que trobareu adjuntat al peu d’aquest text.

Horaris

• A les 9:00 hores ens trobarem al inici de la Ferrada, i gaudir del recorregut i el paisatge que envolta a aquesta Ferrada.

La Via Ferrata Cala del Molí

La Via Ferrata Cala del Molí, situada a Sant Feliu de Guíxols, al cor de la Costa Brava, és l’única Via Ferrata al món construïda sobre el mar.

Al llarg del recorregut, hi trobareu parets de granit taronja i quars que, en contrast amb els tons blaus del mar, fan de la Via Ferrata Cala del Molí, una de les més boniques de Catalunya.

• A les 13 hores

Els participants ens portarem cadascun el dinar, entrepà o carmanyola per dinar tots junt... porteu beguda i farem cafè en un bar.

.
  • A les 15:30 hores ens trobarem a Platja d’Aro a DIVERS CENTRE D’IMMERSIÓ avda. S’Agaró, 136; 17250 Platja d’Aro.

Preu de la Immersió 28€ (barca, botella i ploms) pels socis FECDAS Club del Mar, us inscriviu i el pagament es farà al mateig centre d'immersió.

EL BOREAS

A l'origen va ser un remolcador d'alçada alemany (“Pellworn”), que va participar a la Segona Guerra Mundial. En finalitzar aquesta va passar a formar part de la Marina dels Estats Units. I el 1980 va ser comprat per una societat panamenya, que el va fer servir en la prospecció de petroli però també per al contraban d'estupefaents. Fins que el 1985 la Policia de Duanes espanyola el va capturar davant de les costes de Begur, amb 600 kg. d'haixix. Després de confiscar-ho va passar la resta dels seus dies atracat al port de Palamós, en un estat d'abandó. A finals de 1988 va ser comprat per dos clubs de busseig de Palamós, que després d'aconseguir els permisos pertinents, el van enfonsar a la Llosa de Palamós per formar un escull artificial. Abans, van eliminar totes les portes i elements que poguessin suposar un obstacle per als bussejadors. A una profunditat de 25 a 32 metres, algues, corals i esponges cobreixen bona part del restes i donen recer a tot tipus de peixos i crustacis. Congres i morenes s'han instal·lat al compartiment del motor i als orificis de la xemeneia tombada sobre el pont. A la part més profunda de la immersió, que se'l considera de dificultat mitjana, se situa la popa del vaixell amb la seva gran hèlix.

Diverses fonts